Video advertising zal blijvend profiteren van de verschuiving van budgetten van offline naar online. Facebook en Google zijn nog steeds in een concurrentiestrijd verwikkeld om de macht van de kijker. Het is een wedstrijd die onder meer gaat om de miljarden dollars aan advertentiegelden die er op dit vlak te verdienen zijn.
Stimuleren van verkopen door video
Steeds meer bedrijven en adverteerders zet video in om de eerste aankoop of vervolgaankopen te stimuleren. Mogelijkheden als YouTube for Action bij Google faciliteren adverteerders bij het bereiken van deze doelstellingen. We zullen video advertising steeds meer moeten zien als een ondersteunende activiteit ten behoeve van alle andere online marketing-activiteiten.
YouTube Ads interessant
Even wat YouTube facts:
- Inmiddels gebruiken zo’n 1,3 biljoen mensen YouTube
- YouTube ontvangt circa 30 miljoen bezoekers per dag
- De gemiddelde sessie duur van een mobiele bezoeker is 40 minuten, dit stijgt nog steeds
- Meer dan de helft van de bezoekers zijn mobiele bezoekers
- Elke minuut wordt er voor meer dan 200 uur aan video geüpload
YouTube heeft dus een enorm bereik. Bovendien is de frequentie van gebruik ook intensief. Dit maakt het een bijzonder interessant kanaal om als organisatie je boodschap te verspreiden. Dat adverteren op YouTube bijdraagt aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen, is inmiddels bewezen. Doordat het rendement van deze uitingen beter in beeld kan worden gebracht door adverteerders, zullen zonder enige twijfel ook de budgetten die hier naar toe vloeien toenemen.
Meer weten over adverteren op YouTube? Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek!