De Duitse milieu- en privacyvriendelijke zoekmachine Ecosia wordt de standaardzoekmachine iOS, macOS en iPadOS. De wijziging van de standaard zoekmachine vindt plaats in de OS-update die rond deze tijd wordt uitgerold naar alle Apple-toestellen. Gebruikers die dat niet op prijs stellen, kunnen hun persoonlijke voorkeur doorvoeren via de instellingen het betreffende apparaat. Ecosia heeft nu nog zo’n twintig miljoen actieve gebruikers. Dat aantal zal naar verwachting significant stijgen nu Apple zijn voorkeur hardop uitspreekt.
Stimuleren van verkopen door video
Steeds meer bedrijven en adverteerders zet video in om de eerste aankoop of vervolgaankopen te stimuleren. Mogelijkheden als YouTube for Action bij Google faciliteren adverteerders bij het bereiken van deze doelstellingen. We zullen video advertising steeds meer moeten zien als een ondersteunende activiteit ten behoeve van alle andere online marketing-activiteiten.
Adverteren op Ecosia?
Adverteren op de zoekmachine Ecosia gebeurt via Microsoft Ads (BING). Dit kan kansen bieden voor ondernemers in Nederland om buitenom Google bij apple devices ook goed en goedkoper in beeld te komen.
De zoekmachine draait op technologie van Microsoft voor zowel het zoeken als de reclame-inkomsten. Al het geld dat na de aftrek van kosten overblijft, investeert de onderneming in boomplant projecten over de hele wereld. Daarover is oprichter Christian Kroll behoorlijk transparant. Iedere maand publiceert hij de inkomsten en uitgaven.
Meer weten over adverteren op Ecosia? Creative Dutch adviseert en bekijkt samen met jou de kansen. Stuur ons een bericht en wij nemen z.s.m. met jou contact op.