CONVERSIE
Weten bezoekers je website wel te vinden, maar zie je dit niet terug in je conversies?
Conversie optimalisatie
Weten bezoekers je website wel te vinden, maar zie je dit niet terug in je conversies? Haken je bezoekers nét te vroeg af in het aankoopproces? Of heb je geen idee waar het probleem precies zit? Dan is het tijd voor conversie optimalisatie! Met conversie optimalisatie zet jij je website zo in dat bezoekers sneller én vaker over gaan tot conversie. That is what we need!
Hoe werkt conversie optimalisatie?
Je hebt goede organische zoekresultaten en je campagnes lopen super. Vanuit hier klikken veel bezoekers door naar je website, heel erg goed! Maar, hoe nu verder? Bezoekers met een koopintentie moeten zo eenvoudig mogelijk door je aankoopproces heengeleid worden. Is het te ingewikkeld? Dan ben je ze kwijt. Je kunt nog zoveel nieuwe websitebezoekers aantrekken, maar als ze niet converteren is alle moeite voor niks. Door je bezoekers echt aan te spreken en klanten van ze te maken, realiseer je meer conversies.
Je website kan verschillende doelen hebben, zoals het downloaden van documenten of het verkopen van producten. Een conversie is de actie van je bezoekers die aan het doel van je website voldoet. Conversie optimalisatie is het zo aanpassen en verbeteren van je website dat je bezoekers sneller en vaker in klanten veranderen. Dat is geen magie, maar ervaring van onze experts! Er zijn veel factoren die invloed kunnen hebben op de reden dat je bezoekers niet echt overgaan tot aankoop. Vallen de knoppen goed op, zijn de foto’s van goede kwaliteit, hoe zien de pagina’s eruit, spreekt de content de bezoekers aan en is het aankoopproces een beetje overzichtelijk? Deze factoren kunnen een bezoeker triggeren tot het overgaan tot aankoop. Precies wat we willen!
Wat kunnen wij voor je doen?
Waar zitten precies die pijnpunten in jouw website? En hoe gaan we deze verbeteren? Daar kunnen onze experts antwoord op geven. Wij kijken hoe je website presteert en waar de knelpunten zitten. Hoe scrollen en klikken bezoekers zich door je website heen? Haken ze af op bepaalde pagina’s? Kunnen ze vinden wat ze zoeken? Is het betaalproces logisch ingericht? Onze specialisten hebben een paar manieren om dit te testen, want meten is weten! Zo hebben we A/B testen, waar we kijken welke versie het beste werkt. Is een groene of rode knop aantrekkelijker voor de doelgroep? Met mouse- en eyetracking kijken we waar de aandacht van de bezoeker als eerste naartoe gaat. Zijn de pagina’s logisch opgebouwd en snapt de bezoeker waar hij naartoe moet? Het doel is om een website te maken waar bezoekers makkelijk doorheen scrollen én een website creëren die jou meer geld oplevert. Een echte win-winsituatie! Creative Dutch help je jouw website zo in te richten dat websitebezoek gegarandeerd leidt tot meer conversies!
Aan de slag!
Ben je benieuwd waar je bezoekers bij jou vastlopen of afhaken? We gaan samen kijken waar de knelpunten zitten en hoe we deze gaan fixen!