fbpx

The daily Post

READ OUR BLOG

Online Marketing 2021 – Video advertising op Youtube & Facebook zal blijven groeien!

Video advertising zal blijvend profiteren van de verschuiving van budgetten van offline naar online. Facebook en Google zijn nog steeds in een concurrentiestrijd verwikkeld om de macht van de kijker. Het is een wedstrijd die onder meer gaat om de miljarden dollars aan advertentiegelden die er op dit vlak te verdienen zijn.

 

Stimuleren van verkopen door video

 

Steeds meer bedrijven en adverteerders zet video in om de eerste aankoop of vervolgaankopen te stimuleren. Mogelijkheden als YouTube for Action bij Google faciliteren adverteerders bij het bereiken van deze doelstellingen. We zullen video advertising steeds meer moeten zien als een ondersteunende activiteit ten behoeve van alle andere online marketing-activiteiten.


Youtube Ads interessant


Even wat YouTube facts:

– Inmiddels gebruiken zo’n 1,3 biljoen mensen YouTube

– YouTube ontvangt circa 30 miljoen bezoekers per dag

– De gemiddelde sessie duur van een mobiele bezoeker is 40 minuten, dit stijgt nog steeds

– Meer dan de helft van de bezoekers zijn mobiele bezoekers

– Elke minuut wordt er voor meer dan 200 uur aan video geüpload


YouTube heeft dus een enorm bereik. Bovendien is de frequentie van gebruik ook intensief. Dit maakt het een bijzonder interessant kanaal om als organisatie je boodschap te verspreiden. Dat adverteren op YouTube bijdraagt aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen, is inmiddels bewezen.

Doordat het rendement van deze uitingen beter in beeld kan worden gebracht door adverteerders, zullen zonder enige twijfel ook de budgetten die hier naar toe vloeien  toenemen.

Meer weten over adverteren op Youtube? Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek!

ecosia zoekmachine
ecosia zoekmachine

Zoekmachine Ecosia op Apple

De Duitse milieu- en privacyvriendelijke zoekmachine Ecosia wordt de standaardzoekmachine iOS, macOS en iPadOS.

De wijziging van de standaard zoekmachine vindt plaats in de OS-update die rond deze tijd wordt uitgerold naar alle Apple-toestellen. Gebruikers die dat niet op prijs stellen, kunnen hun persoonlijke voorkeur doorvoeren via de instellingen het betreffende apparaat.

Ecosia heeft nu nog zo’n twintig miljoen actieve gebruikers. Dat aantal zal naar verwachting significant stijgen nu Apple zijn voorkeur hardop uitspreekt.

 

Adverteren op Ecosia?

Adverteren op de zoekmachine Ecosia gebeurt via Microsoft Ads (BING). Dit kan kansen bieden voor ondernemers in Nederland om buitenom Google bij apple devices ook goed en goedkoper in beeld te komen.

De zoekmachine draait op technologie van Microsoft voor zowel het zoeken als de reclame-inkomsten. Al het geld dat na de aftrek van kosten overblijft, investeert de onderneming in boomplant projecten over de hele wereld. Daarover is oprichter Christian Kroll behoorlijk transparant. Iedere maand publiceert hij de inkomsten en uitgaven.


Meer weten over adverteren op Ecosia?
Creative Dutch adviseert en bekijkt samen met jou de kansen. Stuur ons een bericht en wij nemen z.s.m. met jou contact op.

Contact

Zo bereik je ons.

Stap bij ons binnen of kom in contact!
De koffie staat klaar en brainstormen kost niks!

Leuk om je te ontmoeten

We nodigen je graag uit op ons kantoor in Hengelo (voorheen bureau Fons Nijland) voor een kennismaking en brainstormsessie.

Waar kunnen we je mee helpen?

Jij vertelt wat je wil bereiken en wij helpen je daar bij, of we nemen het volledig voor onze rekening, net wat bij jouw vraag past.

Laten we er voor gaan

Hebben we een klik? Dan werken we de besproken plannen uit in een duidelijke offerte zodat je precies weet wat je van ons kunt verwachten.

BEL: +31 (0)74 234 06 06

info@creative-dutch.nl
Contact